سمینارآموزشی دو روزه مدیریت نام و نشان تجاری با هدف آشنایی هرچه بیشتر کارآفرینان استان همدان با "برند و برندینگ" در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه مورخ 2 و 3 دی ماه 1394 توسط نمایندگی سازمان مدیریت صنعتی در استان با همکاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان در برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق همدان، عرفان الحسینی مدرس این سمینار در تشریح دوره و اهداف آن با بیان اینکه "در دهه های گذشته، ارزش یک شرکت بر حسب املاک، دارایی های ملموس، کارخانه ها و تجهیزات موجود اندازه گیری می شد" خاطرنشان ساخت "اخیراً شرکت ها به این نتیجه رسیده اند که ارزش واقعی یک شرکت، جایی بیرون از شرکت، یعنی در ذهن خریداران بالقوه آن قرار دارد."
الحسینی همچنین یادآور شد "قدمت استفاده از نشانه به عنوان علامت مشخصه تجاری بیش از ۴۰۰۰ سال است."
وی اظهار کرد "امروزه مدیریت نام و نشان تجاری در تلاش است تا با هدفگذاری، برنامهریزی، اجرا و کنترل، برای کسب و کارها ایجاد ارزش نماید و سپس در جهت حفظ و ارتقای ارزش نام و نشان بکوشد."
الحسینی با بیان اینکه " تلاش کارآفرینان برای خلق و نگهداری برند، به دلیل عدم شناخت ویژگیها و روش های صحیح مدیریت نام و نشان تجاری فاقد برنامهریزی های مدون بوده و نمیتواند به صورت اثربخشی، محصول را با نام و نشان تجاری پیوند بزند" تصریح کرد "از این رو، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان با همکاری سازمان مدیریت صنعتی همدان بر آن است تا با برگزاری دوره های کاربردی، دانش کارآفرینان استان را در ابعاد مختلف دانش بازاریابی از جمله نام و نشان تجاری ارتقا دهد."