مینار آموزشی بازاریابی و مدیریت فروش با همکاری جهاد دانشگاهی، شهرک های صنعتی و اتاق همدان روز دوشنبه 19 بهمن 94 در محل سالن جلسات اتاق همدان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق همدان، مهدی سلیمان آبادی مدرس دانشگاه، در این سمینار بازاریابی را "مجموعه اي از تمام تلاش ها و كوشش هاي سازمان یافته اي كه هدف از آن توليد كالا یا انجام خدمتي با مشخصات، كيفيت، قيمت مناسب و مورد قبول و تأمين نياز و جلب رضایت مشتریان و كسب سود و شهرت براي بنگاه است تعریف کرد" وی همچنین اظهار داشت " این تلاش ها از مرحله تحقيقات شروع شده و تا پس از فروش ادامه مي یابد."
سلیمان آبادی همچنین خاطرنشان کرد "فـروش يعني هنـر و توانـايي به ثمـر رسـاندن كليه تلاشهاي بازاريابی كه به صورت ايجاد بازار، حفظ بازار يا افزايش سهم بازار متجلي مي شود."
شایان ذکر است وی در این سمینار "مفاهیم اساسی بازاریابی (نیازها، خواسته ها، تقاضاها، کالاها، مبادلات، معاملات و بازارها) را با بیان مثال شرح داد."