در نشست نوروزی فعالان اقتصادی با حضور مدیران ارشد استان که روز چهارشنبه 25 فروردین 1395 در سالن همایش های بانک ملی مهدیه برگزار شد، از نخستین پنجره تجارت الکترونیک ایران نیز رونمایی شد که باعث کاهش هزینههای بازاریابی و تولید شده و ضمن استفاده از تکنولوژی نوین حفظ و گسترش دامنه مشتریان را به دنبال می آورد.
به گزارش روابط عمومی اتاق همدان، اسماعیل ابراهیمی به عنوان نماینده این شرکت، هدف «مارتفا» را ارتباط بین تجار و تولیدکنندگان در جهت توسعه صادرات با رویکرد برندینگ برای محصولات ایرانی در فضای رقابت جهانی عنوان کرد و افزود "این سامانه مشاوره استاندارد سازی محصولات را نیز ارائه میدهد."
نماینده مارتفا اظهار کرد "این سامانه که «مارتفا» نام دارد به مفهوم بازار فارسی، نخستین پنجره صادرات الکترونیک ایران است."
نماینده سامانه مارتفا اظهار داشت" کمبود اطلاعات تجاری ضعف بزرگی در بین فعالان اقتصادی است که با تجارت الکترونیک و استفاده از متدهای نوین در حوزه اقتصادی جبران می شود."
اسماعیل ابراهیمی گفت" اطلاعات شرکت های صادرکننده بصورت منسجم و یکپارچه در این سایت درج می شود و تولیدکنندگان می توانند برند خود را به دنیا معرفی کنند". به گفته ابراهیمی "تاجران خارجی با ورود به مارتفا به راحتی می توانند محصولات کشورمان را جستجو کنند، شرکتهای ایرانی لیست شده و اطلاعاتی از سوابق شرکت، تعداد کالاها، حجم مبادلات و قیمت کالاها، زمان و روش تحویل را جویا شده و سفارش خرید را به تولیدکنندگان و بازرگانان ارائه دهند."
ابراهیمی با بیان اینکه "مارتفا محصولات را به 4 زبان فارسی، انگلیسی، روسی و عربی به دنیا معرفی می کند افزود: کلیه ارتباطات مشتریان خارجی نیز با شرکتهای داخلی ترجمه می شود."
او ادامه داد "این سامانه مشاوره استاندارد سازی محصولات را با کشور هدف ارائه می دهد و نهایتا در تدوین قرارداد محکم و ترخیص صادراتی نیز خدمات مناسبی ارائه خواهد داد."
خاطرنشان می شود در پایان از تندیس "مارتفا" توسط مهندس نیکبخت استاندار، و مهندس زبردست رییس اتاق همدان پرده برداری شد."