دسته بندی : اخبارشناسه خبر : 402تاریخ انتشار : 1395/07/29 توسط 1243 نفر دیده شد
صادرکننده نمونه استان همدان معرفی شد.
مراسم بیستمین سالروز ملی صادرات پنجشنبه 29 مهرماه با حضور رییس جمهور، وزار و مسئولان بلندپایه و صادرکنندگان و فعالان اقتصادی در سالن اجلاس سران برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق همدان، در این مراسم از سه صادرکننده ممتاز سالهای گذشته با اعطای مدال افتخار صادرات تجلیل و5 صادرکننده ممتاز و حدود 50 صادرکننده نمونه هم معرفی شد.
گفتنی است عادل بشیری جلال باصادرات 9میلیون دلار درسال94به عنوان تنهاصادرکننده نمونه کشور از استان همدان معرفی شد.
عادل بشیری جلال، مدیرعامل شرکت بازرگانی سفال تاج، یکی از صادرکننندگان نمونه کشور است که در حوزه صادرات صنایع دستی فعالیت میکند.
شرکت بازرگانی سفال تاج فعالیت خود را از سال ۱۳۷۶ آغاز و محصولاتش را به کشورهایی چون ترکیه، بلژیک، هلند، آلمان، قطر، عمان، عمارات، کویت، عربستان، افغانستان و... صادر میکند.
شایان ذکر است، عادل بشیری جلال، در زمینه سفال و سرامیک، مصنوعات چوبی و شیشههای تراشخورده فعالیت دارد و توجه به عوامل مربوط به کیفیت، جلب رضایت مشتریان، تکیه بر توان ذاتی هنرمندان لالجین و تلاش در جهت استفاده از تکنولوژیهای جدید از دلایل معرفی وی به عنوان صادرکننده برتر بوده است.
گیتی توانا مدیرکل دفتر امور بنگاهها با اشاره به "برگزاری مراسم بیستمین سالروز ملی صادرات " گفت "شاخصهای انتخاب صادرکنندگان نمونه، هر ساله با توجه به شرایط مختلف اقتصادی کشور از جمله وضعیت صادرات، مورد بازنگری قرار می گیرد و به روز می شود."
این مقام مسئول اضافه کرد "هر ساله از همه تشکلهای صادراتی، اتاقهای بازرگانی و همچنین صادرکنندههای نمونه سالهای گذشته در مورد شاخصهای انتخاب صادرکنندگان کسب نظر میشود و استعلام میکنیم که چه شاخصهایی مد نظرشان است."
وی ادامه داد "بعد از کسب نظر این افراد، پیشنهادات در جلسهای با حضور اعضای کارگروه انتخاب صادرکننده نمونه بررسی میشود و پیشنهاداتی که قابل اعمال و از نظر منطق کارشناسی قابل پذیرش است، به عنوان معیار انتخاب صادرکننده نمونه اعمال میشود."
مدیرکل دفتر امور بنگاهها در سازمان توسعه تجارت ایران گفت "به هرحال، نقطه نظرات در این زمینه متفاوت است و پیشنهادات حتما باید توسط یک تیم کارشناسی، مورد بررسی قرار گیرد."
توانا اضافه کرد "با این حال، انتخاب شاخصها همواره با توجه به شرایط کشور و شرایطی که صادرکنندهها ممکن است با آن مواجه باشند مورد بازنگری قرار میگیرد."
وی گفت "هدف سازمان توسعه تجارت در انتخاب صادرکننده نمونه، صرفا انتخاب یک شرکت به عنوان صادرکننده نمونه نیست بلکه به نوعی هدایت جریان صادرکنندگان و صادرات کشور به سمت موضوعات پر اهمیت مانند برندینگ و توسعه سرمایهگذاری مشترک است."