⭕️در نشست مشترک اعضا هیات رئیسه کمیسیون اقتصاد سلامت با رئیس دانشگاه علوم پزشکی تاکید شد:
❇️لزوم تقویت تعامل دانشگاه با صنعت
⏪به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی همدان اعضا هیات رئیسه کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی همدان طی دیداری با دکتر مجذوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان مهم ترین مسائل و مصوبات کمیسیون مذکور را مورد طرح و بررسی قرار دادند.
با اشاره به اینکه جلسات متعددی در دانشگاه در راستای تقویت ارتباط با حوزه صنعت بر مبنای مسئولیتپذیری اجتماعی برگزار شده است اظهار کرد: تعامل دانشگاه با بازار و حوزه صنعت بسیار ضروری است و لازم است در این خصوص، هماهنگی و همسویی ایجاد شود.
⏪دکتر مجذوبی در این دیدار تصریح کرد: در حوزه سلامت، کیفیت قابل چشمپوشی نیست و تاکید مقام معظم رهبری نیز همواره بر ارتقای کیفیت است بر این اساس، ایجاد تعامل بین دانش خدمات و محصلات حوزه سلامت و عرضهکنندگان خدمت یا کالا بسیار مهم و مؤثر است.
⏪دکتر مجذوبی اضافه کرد: در راستای توسعه اهداف سلامت، سیاستهای متنوعی در دانشگاه در وجوه مختلف برنامهریزی شده که یکی از آنها بینالمللیسازی است البته این مهم نیازمند تعریف زیرساختهایی نظیر خوابگاه است که مجوز احداث آن در دو بخش دخترانه و پسرانه اخذ شده است.
⏪دکتر رامین رحیمیان عضو هیئت رئیسه و رییس کمیسیون اقتصاد سلامت در اتاق بازرگانی استان نیز در این نشست با بیان اینکه اتاق بازرگانی استان همدان سومین اتاق بازرگانی کشور است که کمیسیون اقتصاد سلامت در آن شکل گرفته است گفت: این ظرفیت با هدف تقویت تولید و عرضه در حوزههای دارو، تجهیزات پزشکی و دیگر حوزههای سلامت تشکیل شده است.
⏪وی هدف از این دیدار و گفتگو را پیگیری مصوبات کمیسیون مزبور و آشنایی بیشتر اعضای اتاق بازرگانی با مسئولین حوزه سلامت در استان عنوان کرد و افزود: این تعاملات در راستای اصلاح برخی قوانین و تسهیل در حمایت از اقتصاد سلامت میتواند مؤثر باشد.
این عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی استان همدان با بیان اینکه صنعت تجهیزات پزشکی کشور از بروزترین حوزههای صنعتی کشور است گفت: اصلاح تعرفههای صنعت سلامت میتواند سرمایهگذاران را از داخل و خارج استان به فعالکردن این حوزه جذب کند.
⏪وی همچنین به موضوع گردشگری سلامت در استان اشاره و بیان کرد: در زمینه توریسم سلامت نیز میتوان فعالیتها و برنامهریزیهای مشترک متعددی ایجاد کرد که به توسعه زیرساختهای استان منجر شود.
دکتر رحیمیان ادامه داد: در خصوص بینالمللی کردن دانشگاه میتوانیم با تبلیغات در کشورهایی که با آنها ارتباط داریم به تقویت این حوزه نیز کمک کنیم.
◀️ روابطعمومی اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی همدان