⭕️در سومین نشست کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی همدان تاکید شد: ثبت جهانی هگمتانه مطالبه جدی اعضای کمیسیون است
✅ بررسی پیشنهادات برای حضورتأثیرگذار همدان در نمایشگاه گردشگری سال جاری تهران و همچنین حل مشکلات ورودی های شهر همدان برای استقبال از گردشگران موضوع سومین نشست اعضا کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق همدان بود .
✅ به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی همدان همچنان مطالبه جدی کمیسیون از استان ثبت جهانی هگمتانه است رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی همدان در این نشست گفت: همچنان مطالبه جدی کمیسیون از استان ثبت جهانی هگمتانه است.
شهرام شیروانی عنوان کرد : بر این باور هستیم فرایند پیگیری ثبت جهانی هگمتانه نباید از چهارچوب خود خارج شود و همچنان باید اولویت استان باشد .
✅ شهرام شیروانی گفت: در خواست فعالین حوزه گردشگری استان در بخش های خصوصی و دولتی به ثمر رسیدن برنامه های ثبت جهانی همدان است .
✅ وی با اشاره به برگزاری هفدهمین نمایشگاه بینالمللی گردشگری و صنایع وابسته تهران با محوریت بخش خصوصی در سطح ملی و استانی از اختصاص دو هزار متر فضای رایگان برای مشارکتکنندگان خارجی و تخفیف ۵۰ درصدی برای مشارکتکنندگان داخلی خبر داد.
✅ اعضا در این نشست ابتدا به بیان موارد مطرح روز در حوزه گردشگری پرداختند و سپس موضوع بررسی چگونگی حضور در نمایشگاه گردشگری (تهران)،بررسی مسائل قابل طرح در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، بررسی موضوع ایجاد کارگروه گردشگری و بررسی چگونگی همکاری و هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و فعالان گردشگری در مورد توریسم سلامت را در دستور کار قرار دادند.
✅ به پیشنهاد اعضا در این نشست مقرر گردید شعار استان جهت حضور در نمایشگاه تهران "ثبت جهانی هگمتانه" و "کودک و خانواده" باشد،در ادامه پیشنهاد شد .
✅ کمیتهای برای برنامه ریزی گردشگری سلامت زیرمجموعه کمیسیون گردشگری اتاق ایجاد شود همچنین برای حضور در نمایشگاه گردشگری استان برنامه محور پیش رود.
✅ رئیس کمیسیون گردشگری و صنایع دستی اتاق بازرگانی همدان جایگاه ویژه استان همدان در صنعت گردشگری و پتانسل های فراوان این بخش را درکنار توان بالقوه این بخش در توسعه اقتصادی استان نیازمند بررسی راهکارهای توسعه زیرساختها و خدمات مورد نیاز برای توسعه این بخش دانست و گفت : فعالیت این کمیسیون بر محور بررسی راهکارها و الزامات توسعه گردشگری استان و ارائه پیشنهادات لازم تعیین شده است.
✅ شهرام شیروانی افزود: بررسی مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی استان در حوزه گردشگری از جمله صاحبان هتلها، رستورانها، آژانسهای مسافرتی، راهنمای گردشگری و... و ارائه راهکارهای لازم به منظور رفع آنها از جمله موارد مورد توجه در
این کمیسیون است .
✅ وی افزود : بررسی ساز و کارهای توسعه و تأمین زیرساختهای لازم بخش گردشگری و صنایع دستی و ارائه پیشنهادات لازم، بررسی و تجزیه و تحلیل قوانین و مقررات موجود و پیشنهادی در حوزه گردشگری و ارائه نظرات و پیشنهادات کارشناسی و کمک به بهبود فضای کسب و کار این حوزه و ارائه پیشنهادات لازم مواردی است که اعضای کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی همدان به آنها خواهند پرداخت .
✅ لازم به ذکر است، امسال رؤسای تشکلهای گردشگری شورای سیاستگذاری نمایشگاه را تشکیل میدهند همچنین در استانها، تشکلهای استانی، در شورای سیاستگذاری حضور دارند.
✅ فاطمی در ادامه رویکرد هر یک از استانهای شرکت کننده در نمایشگاه گردشگری را بدین شرح اعلام کرد: چهارمحال و بختیاری (ذخیرهگاههای زیست کره)، سمنان (جاده ابریشم)، خراسان رضوی (زیارت)، خراسان جنوبی (گوهرسنگها و کویر)، یزد (تاریخی و سفر به تاریخ)، هرمزگان (دریایی و ساحلی)، همدان (گردشگری کودک)، مرکزی (کویر و تالاب میقان)، گلستان (جزیره آشوراده)، گیلان (شهر رویداد محور)، کهگیلویه و بویراحمد (گردشگری عشایر)، کرمانشاه (گردشگری خوراک و دفاع مقدس)، مازندران (مسیر سبز و جنگلهای هیرکانی)، لرستان (دره تاریخی خرمآباد)، فارس (گردشگری الکترونیک)، سیستان و بلوچستان (گردشگری خوراک و کشاورزی)، کردستان (نوروز و موسیقی)، قم (سرمایهگذاری سبز)، خوزستان (پرندهنگری)، آذربایجان شرقی (آثار ثبت جهانی در 3 حوزه میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی)، آذربایجان غربی (طبیعت و تاریخ)، ایلام (طبیعتگردی)، اردبیل (تندرستی و آبهای درمانی)، اصفهان (گردشگری دیجیتال)، بوشهر (گردشگری ساحلیدریایی و گردشگری مقاومت) و زنجان (ژئوتوریسم).
◀️ روابطعمومی اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی همدان