⭕️رئیس اتاق بازرگانی همدان در دیدار با معاون برنامهریزی و توسعه فرمانداری همدان:
❇️"نگاه جزیره ای"، مانع پیش روی سرمایه گذاری
⏪رئیس اتاق بازرگانی همدان در دیدار با معاون برنامهریزی و توسعه فرمانداری همدان با بیان اینکه در استان همدان در حوزه سرمایهگذاری و اقتصادی جزیرهای عمل میشود، گفت: برای بهبود بخش اقتصادی در استان باید تعامل بخش دولتی و خصوصی افزایش یابد.
⏪رحیم مرتضایی با اشاره به تشکیل کمیسیون تلفیق برای بررسی برآیند کمیسیونهای اتاق بازرگانی افزود: برای بررسی مسائل حوزه سرمایهگذاری و اشتغال میتوان با کمک کمیسیون تلفیق اتاق بازرگانی در این زمینه ورود کرد.
⏪وی عدم آموزش بخشهای مختلف اقتصادی جهت برقراری ارتباط با سایر کشورها را یکی از مشکلات اقتصادی استان برشمرد و اظهار کرد: متأسفانه تولیدات استان به دلیل ضعیف بودن در برندینگ و بازاریابی بیشتر برای مصارف داخل کشور استفاده میشود که اتاق بازرگانی همدان آمادگی خود را برای برگزاری دورههای آموزشی مختلف در زمینه برندینگ و بازار جهانی اعلام میکند.
⏪رئیس اتاق بازرگانی همدان با اشاره به تدوین اطلس صادراتی استان همدان تصریح کرد: روابط بینالملل و صادرات محصولات تولیدی استان همدان در دوره دهم اتاق بازرگانی همدان بسیار حائز اهمیت بوده و اتاق تمام تلاش خود را برای ایجاد تحول در اقتصاد استان به کار بسته است.
مرتضایی در بخش دیگری از سخنان خود نگهداشت سرمایههای موجود در استان همدان را مهم دانست و افزود: نهضتی برای احیای واحدهای تولیدی تعطیل و نیمهتعطیل و نگهداری از سرمایههای موجود باید راه بیافتد.
⏪در ادامه نایب رئیس اتاق بازرگانی همدان ضمن تأکید بر ارتباط بیشتر اتاق بازرگانی با فرمانداری همدان گفت: استان همدان در حوزههای مختلف از جمله صنایعدستی، سفال، مبل و منبت و کشاورزی پتانسیلهای زیادی دارد که با حمایت بخش دولتی در راستای جذب سرمایهگذاران بخش خصوصی می توان کمک شایانی برای نگاهداشت این صنایع کرد.
⏪خیرا... اسدی با اشاره به اینکه باید از پتانسیل تولید در همدان غافل نباشیم، اظهار کرد: تهیه مواد اولیه و قدیمی بودن نقشههای فرش در همدان از مهمترین چالشهای پیشروی فعالان این صنعت است که باید در جهت مرتفع شدن آن اقداماتی صورت گیرد که این مهم نیز حمایت دولت از بخش خصوصی را می طلبد.
⏪رحیمیان عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی همدان ضمن تأکید بر ایجاد شرکتهای مدیریت توسعه صادرات در جهت برندینگ و بازاریابی برای صنایع کوچک اظهار کرد: تشکیل شرکتهای مدیریت توسعه صادرات منوط به همکاری بخش دولتی با بخش خصوصی است که این شرکتها می توانند شرایط کسب و کار و زندگی را بهبود بخشیده و خدمات مدنظر دولت و بخش خصوصی را انجام دهند.
خزایی عضو دیگر هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی همدان نیز با اشاره به وجود پتانسیلهای فراوان در استان همدان گفت: باید با حمایت مسئولان استان از این پتانسیلها در جهت رشد اقتصادی استان استفاده کنیم.
⏪وی با اشاره به اینکه دولت میتواند از پیشنهادها و راهکارهای بخش خصوصی در این باره بهره بگیرد، ادامه داد: سرمایهها و پتانسیلهای خوبی در استان وجود دارد که دولت با حمایت و همکاری با بخش خصوصی میتواند اعتماد مردم را در این زمینه جلب و اقدامات درخوری را انجام دهد.
⏪قنبری عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی همدان با اشاره به اینکه بخش خصوصی با تمام قوا برای تولید و رونق اقتصاد در حرکت است، گفت: افزایش بیرویه قیمت ارز در چند سال اخیر موجب بروز مشکلات فراوانی برای بخش تولید شده است که حتی واحدهای تولیدی کوچک نیز در کنار هم انقلاب بزرگی را در عرصه به پا کردند.
⏪معاون برنامهریزی و توسعه فرمانداری همدان در این دیدار ضمن تأکید بر ایجاد ارتباط قوی دولت با بخش خصوصی گفت: در بسیاری از مسائل فعالان اقتصادی ناهماهنگی ادارات استان موجب بروز مشکلاتی شده است که اتاق بازرگانی همدان با تشکیل کمیتههای تخصصی و ارتباط با بدن حوزه اقتصادی می توان بسیار راهگشا باشد.
اسدا... ربانی با بیان اینکه باید دید خود را در مسائل اقتصادی وسیع کنیم تا بتوانیم کارهای بزرگی را انجام دهیم، افزود: با همکاری و مشارکت اتاق بازرگانی همدان، کمیته تخصصی برندینگ و بازاریابی محصولات تولیدی استان همدان برای مشاوره در راستای فروش و صادرات محصولات باید تشکیل شود.
⏪معاون برنامهریزی و توسعه فرمانداری همدان اظهار کرد: حمایت از شرکتهای دانشبنیان و همچنین حمایت از پروژههای سرمایهگذاری و در این راستا دعوت از میهمانان داخلی و خارجی از دیگر اقداماتی است که برای رشد و تحرک اقتصاد استان میتوان انجام داد.
وی با اشاره به استفاده بیشتر از ظرفیتهای کشورهای همسایه تصریح کرد: استان همدان با وجود موقعیت جغرافیایی در غرب کشور میتواند اقدامات گستردهای را با اتاق بازرگانی کشورهای همسایه انجام دهد.